Pohár na Bambousku 2025

V Plzni na Bambousku bylo letos již počtvrté za sebou ideální letní počasí. Poměrně hustá vysoká oblačnost milosrdně zastínila pálivé slunce a vanul jen mírný vánek. Soutěže se letos zúčastnila celá českomoravská elita „těžkých“ historických motorových kategorií. V hledišti zasedli také závodní nestoři – Richard Metz, Pepa Hůša, Jirka Veinfurt a pan Knob senior.  O občerstvení se tradičně vzorně postaral Martin a Magda Křesadlovi – chlazené alko a nealko nápoje, párky, slané a sladké muffiny a výběr káv.

V kategorii OTMR-C zvítězil Sláva Štorek se zbrusu novou Duchess. Po prvním neúspěšném vzletu jí vypodložil odtokovku na křídle a pak už sekal jedno maximum za druhým.  Druhý byl Petr Svoboda, také s Duchess a dvěma krásnými maximy. O jedinou sekundu za ním skončil třetí Petr Knob s Playboyem. Krásné vzlety s nadupaným motorem předvedl Martin a jeho vzácný Red Ripper.

Klání v OTMR-B opanoval Petr Hrubý se svým novým, modelově osvědčeným Pelikánem. Výkonný motor McCoy.29 a jeho termické umění ho dlouhodobě drží na špičce kategorie.  Druhé místo získal Mirek Vaněk se Civy Boy 51 z dílny Petra Svobody. Velmi pěkně se letos v této kategorii daří Mirkovi Dvořáčkovi, který ji létá „nažhavo“ se zeleným Torpédem.29 a na Bambousku získal třetí místo. Smůlu měl Petr Knob. Jeho krásný Antares s Ohlssonem.29 trpěl na rušení a z bezpečnostních důvodů nakonec nasazen nebyl.

Kategorii OTMR-A odlétali jen Mirek V. a Sláva. Mirek nasadil dva Tiger Ragy, jednoho jiskrového s Ardenem.19, se kterým vyhrál a jednoho žhavícího s Veco.19, který při vzletu bohužel zabořil do země.  Druhý Sláva provětral velmi pěkný model Ichabod s exotickým motorkem Shilen.19.

V NMR se letos odehrála dvě dramata.  Michal Tesař začal perfektním maximem, pak se ale zranil od vrtule a nemohl už vítězné tažení dokončit.  Trojici maxim pak dosáhli Sláva a Petr K.. V rozletu získal vítězství Petr – i přes velmi slabý výkon motoru a tím malou dosaženou výšku.  Termika pracovala totiž velmi silně a místní výtahy se prudce mísily s propady.  Perfektní vzlety se svým jednokolovým Robomb-Xem předvedl Mirek D. a zasloužil si právem vysoké třetí umístění. Martin uvedl na startovní pole krásného „zbrusu renovovaného“ Sailplana, který létal moc pěkně, jen mu zbývá doladit motor.

Sláva nepřivezl na Bambousek Berryloida a tak v Classic Texaco „měly myši pré“.  Vítěz Petr Hrubý udělal krásné maximum s Miss Delaware a motorem Brown Junior. Zařezával se mu přitom do krku náhradní provázek od vysílače, zapomněl doma popruh. Nakonec se nad ním přátelé slitovali a podsunuli pod něj sedačku. Druhý Petr Knob podal skvělý výkon s Bomberem a třetí Mirek s Trentonem.

Přidanou kategorii RVsPM elegantně odlétali první Slávek s modelem Paragon, druhý Martin s nádherně zbarveným Olympicem 2 a třetí Petr Hrubý se svou osvědčenou Aquilou. Netradiční cenou pro vítěze byl výběr exotického ovoce.

Čestnou nesoutěžní disciplínu Brown Junior Texaco, podporující starou motorovou estetiku a umy, nejlépe absolvovali Petr Knob, Martin Křesadlo a Mirek Vaněk.  Ručně startované motory a dřevěné vrtule jim fungovaly spolehlivě. Petr Knob přivezl navíc zvláštní model Miss America, se kterým prováděl atraktivní nízké průlety.  Motor Brown Junior bravurně provozovali Martin a Petr Hrubý. 

Všichni soutěžící a čestní hosté obdrželi tradiční výslužku v podobě burgundské šunky a bonboniér. Akce se skvěle podařila, panovala vynikající nálada a občerstvení fungovalo na 100%, za což patří pořadateli veliký dík.

 Budeme se těšit znovu na příští rok.

Galerie foto a videa:  Zde klikni

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pohár na Bambousku 2025

V Plzni na Bambousku bylo letos již počtvrté za sebou ideální letní počasí. Poměrně hustá vysoká oblačnost milosrdně zastínila pálivé slunce a vanul jen mírný vánek. Soutěže se letos zúčastnila celá českomoravská elita „těžkých“ historických motorových kategorií. V hledišti zasedli také závodní nestoři – Richard, Pepa, Jirka Veinfurt a pan Knob senior.  O občerstvení se tradičně vzorně postaral Martin a Magda Křesadlovi – chlazené alko a nealko nápoje, párky, slané a sladké muffiny a výběr káv.

V kategorii OTMR-C zvítězil Sláva Štorek se zbrusu novou Duchess. Po prvním neúspěšném vzletu jí vypodložil odtokovku a pak už sekal jedno maximum za druhým.  Druhý byl Petr Svoboda, také s Duchess a dvěma krásnými maximy. O jedinou sekundu za ním skončil třetí Petr Knob s Playboyem. Krásné vzlety s nadupaným motorem předvedl Martin a jeho vzácný Red Ripper.

Klání v OTMR-B opanoval Petr Hrubý se svým novým, modelově osvědčeným Pelikánem. Výkonný motor McCoy.29 a jeho termické umění ho dlouhodobě drží na špičce kategorie.  Druhé místo získal Mirek Vaněk se Civy Boy 51 z dílny Petra Svobody. Velmi pěkně se letos v této kategorii daří třetímu Mirkovi Dvořáčkovi, který ji létá „nažhavo“ se zeleným Torpédem.29. Smůlu měl Petr Knob. Jeho krásný Antares s Ohlssonem.29 trpěl na rušení a z bezpečnostních důvodů nakonec nasazen nebyl.

Kategorii OTMR-A odlétali jen Mirek V. a Sláva. Mirek nasadil dva Tiger Ragy, jednoho jiskrového s Ardenem.19, se kterým vyhrál a jednoho žhavícího s Veco.19, který při vzletu bohužel zabořil do země.  Druhý Sláva provětral velmi pěkný model Ichabod s exotickým motorkem Shilen.19.

V NMR se letos odehrála dvě dramata.  Michal Tesař začal perfektním maximem, pak se ale zranil od vrtule a nemohl už vítězné tažení dokončit.  Trojici maxim pak dosáhli Sláva a Petr K.. V rozletu získal vítězství Petr – i přes velmi slabý výkon motoru a tím malou dosaženou výšku.  Termika pracovala totiž velmi silně a místní výtahy se prudce mísily s propady.  Perfektní vzlety se svým jednokolovým Robomb-Xem předvedl Mirek D. a zasloužil si právem vysoké třetí umístění.

Sláva nepřivezl Berryloida a tak v Classic Texaco „měli myši pré“.  Vítěz Petr Hrubý udělal krásné maximum s Miss Delaware a motorem Brown Junior. Řezal ho přitom do krku náhradní provázek od vysílače, zapomněl doma popruh. Nakonec se ho rytířským soupeřům zželelo a podsunuli pod něj sedačku. Druhý Petr Knob podal skvělý výkon s Bomberem a třetí Mirek s Trentonem. 

Přidanou kategorii RV s PM elegantně odlétali první Slávek s modelem Paragon, druhý Martin s nádherně zbarveným Olympicem 2 a třetí Petr Hrubý se svou osvědčenou Aquilou,

Čestnou nesoutěžní disciplínu Brown Junior Texaco, podporující starou motorovou estetiku a umy, nejlépe absolvovali Petr Knob, Martin Křesadlo a Mirek Vaněk.  Ručně startované motory a dřevěné vrtule jim fungovaly spolehlivě. Petr Knob přivezl navíc zvláštní model Miss America, se kterým prováděl atraktivní nízké průlety.  Motor Brown Junior bravurně provozovali Martin a Petr Hrubý. 

Všichni soutěžící a čestní hosté obdrželi tradiční výslužku v podobě burgundské šunky a bonboniér. Akce se skvěle podařila, panovala vynikající nálada a občerstvení fungovalo na 100%, za což patří pořadateli veliký dík.

 Budeme se těšit znovu na příští rok.

Galerie foto a videa:  Zde klikni