V Plzni na Bambousku bylo letos již počtvrté za sebou ideální letní počasí. Poměrně hustá vysoká oblačnost milosrdně zastínila pálivé slunce a vanul jen mírný vánek. Soutěže se letos zúčastnila celá českomoravská elita „těžkých“ historických motorových kategorií. V hledišti zasedli také závodní nestoři – Richard Metz, Pepa Hůša, Jirka Veinfurt a pan Knob senior. O občerstvení se tradičně vzorně postaral Martin a Magda Křesadlovi – chlazené alko a nealko nápoje, párky, slané a sladké muffiny a výběr káv.
V kategorii OTMR-C zvítězil Sláva Štorek se zbrusu novou Duchess. Po prvním neúspěšném vzletu jí vypodložil odtokovku na křídle a pak už sekal jedno maximum za druhým. Druhý byl Petr Svoboda, také s Duchess a dvěma krásnými maximy. O jedinou sekundu za ním skončil třetí Petr Knob s Playboyem. Krásné vzlety s nadupaným motorem předvedl Martin a jeho vzácný Red Ripper.
Klání v OTMR-B opanoval Petr Hrubý se svým novým, modelově osvědčeným Pelikánem. Výkonný motor McCoy.29 a jeho termické umění ho dlouhodobě drží na špičce kategorie. Druhé místo získal Mirek Vaněk se Civy Boy 51 z dílny Petra Svobody. Velmi pěkně se letos v této kategorii daří Mirkovi Dvořáčkovi, který ji létá „nažhavo“ se zeleným Torpédem.29 a na Bambousku získal třetí místo. Smůlu měl Petr Knob. Jeho krásný Antares s Ohlssonem.29 trpěl na rušení a z bezpečnostních důvodů nakonec nasazen nebyl.
Kategorii OTMR-A odlétali jen Mirek V. a Sláva. Mirek nasadil dva Tiger Ragy, jednoho jiskrového s Ardenem.19, se kterým vyhrál a jednoho žhavícího s Veco.19, který při vzletu bohužel zabořil do země. Druhý Sláva provětral velmi pěkný model Ichabod s exotickým motorkem Shilen.19.
V NMR se letos odehrála dvě dramata. Michal Tesař začal perfektním maximem, pak se ale zranil od vrtule a nemohl už vítězné tažení dokončit. Trojici maxim pak dosáhli Sláva a Petr K.. V rozletu získal vítězství Petr – i přes velmi slabý výkon motoru a tím malou dosaženou výšku. Termika pracovala totiž velmi silně a místní výtahy se prudce mísily s propady. Perfektní vzlety se svým jednokolovým Robomb-Xem předvedl Mirek D. a zasloužil si právem vysoké třetí umístění. Martin uvedl na startovní pole krásného „zbrusu renovovaného“ Sailplana, který létal moc pěkně, jen mu zbývá doladit motor.
Sláva nepřivezl na Bambousek Berryloida a tak v Classic Texaco „měly myši pré“. Vítěz Petr Hrubý udělal krásné maximum s Miss Delaware a motorem Brown Junior. Zařezával se mu přitom do krku náhradní provázek od vysílače, zapomněl doma popruh. Nakonec se nad ním přátelé slitovali a podsunuli pod něj sedačku. Druhý Petr Knob podal skvělý výkon s Bomberem a třetí Mirek s Trentonem.
Přidanou kategorii RVsPM elegantně odlétali první Slávek s modelem Paragon, druhý Martin s nádherně zbarveným Olympicem 2 a třetí Petr Hrubý se svou osvědčenou Aquilou. Netradiční cenou pro vítěze byl výběr exotického ovoce.
Čestnou nesoutěžní disciplínu Brown Junior Texaco, podporující starou motorovou estetiku a umy, nejlépe absolvovali Petr Knob, Martin Křesadlo a Mirek Vaněk. Ručně startované motory a dřevěné vrtule jim fungovaly spolehlivě. Petr Knob přivezl navíc zvláštní model Miss America, se kterým prováděl atraktivní nízké průlety. Motor Brown Junior bravurně provozovali Martin a Petr Hrubý.
Všichni soutěžící a čestní hosté obdrželi tradiční výslužku v podobě burgundské šunky a bonboniér. Akce se skvěle podařila, panovala vynikající nálada a občerstvení fungovalo na 100%, za což patří pořadateli veliký dík.
Budeme se těšit znovu na příští rok.
Galerie foto a videa: Zde klikni
