Stavba pokračuje živým tempem, Jirka hlásí jeden dokončený díl za druhým. K malému zpomalení postupu došlo ale kupodivu u dílu zdánlivě jednoduchého, foliového „zasklení“ kabiny. Jirka nám hlásil nějaké potíže s jeho výrobou na společných setkání na Bambousku. Nevěnovali jsme tomu velkou pozornost. Maje ho za „perfekcionistu“ jsme si říkali, že jeho upozornění, že „kabina nesedí“ a „nedá se dobře přiložit“ jsou pro nás jen z oblasti ideálů, kterých se sami snažit dosahovat ani nebudeme. Zůstali jsme tak neprávem klidní i v situaci, kdy už odhodlaně vyhrožoval, že ji „snad vyrobí z PET lahve“.
Jirkovi se nakonec dle zaslané fotografie kabinu podařilo vyrobit nádherně. A navíc je už jasné, o jaký netriviální problém tu šlo. Kdyby jasně řekl, že „rovný tvar dosedu čela a oblý tvar dosedu sedla větrného štítku ve spojení se zalomením a přechodem k postranním okénkům neumožňuje jednoduché vystřižení zasklení z ploché fólie„, hned bysme věděli, o co jde. Jirkovi se ale výroba zasklení nakonec přímo zázračně povedla. Jak toho dosáhl ale zůstává další záhadou, kterou z něj doufám vytlučeme.
Fotografie zasklení v celém krásném provedení. Pamatuji, jak jsem se namořil, než jsem podobné řešení vyrobil na lehce padnoucí kabině u PAA Payload Winner. V tomto případě „asi plánuji“, že opatřím obrovskou průhlednou smršťovací bužírku. Tu navleču na trup, zahřeju a nechám ji smrštit. Pak už jen odřežu vše, co bude mimo kabinu.
Jirka se pustil do výroby křídla. Paráda. Donutit ho zaslat fotografii schnoucího dílu přišpendleného s plánem na desce je ale nemožné. Jsou dvě možnosti. Že by tento způsob stavby nepoužíval a skutečný tajil ? Sestavuje křídlo jako lego ? Plete ho jako košík na klíně ? Nebo Jirka zkrátka „nefotí, dokud není spokojen“ ? To bude asi to správné vysvětlení.
Zde máme detail spojení křídla. Jirka vyrobil dvě dvojitě lomené překližkobalsové planžety, kterými spojí obě poloviny křídel a které vytvoří i centroplán.
Krásný , učebnicový pohled na vlevo zbroušenou a vpravo nezbroušenou polovinu křídla. Při broušení balsy je třeba si dávat pozor při nadechování. Děvětaosmdesátiletý kamarád aktivní modelář nás na letišti varoval, že se kvůli jejím nánosům v plicích občas trošičku zadýchává.
Vychutnejme si pohled kostry křídla na dokončeném trupu modelu. Povšimněme si nezvyklého pořadí postupu dokončení částí. Kormidla a trup jsou potaženy a nabarveny. Kompletní je elektro, servo a moto instalace. Tady staví stavmistr. „V domě už se normálně bydlí, jenom je prostě potřeba pokrýt střechu, což tak nespěchá.“